Reklama w autobusach – skuteczna?

Reklama i marketing

Reklama w autobusach – skuteczna?

Reklama w autobusach – jej rola w przestrzeni miejskiej

Żyjemy w skomercjalizowanym świecie. W każdym większym mieście w Polsce jesteśmy zewsząd atakowani przez różnego rodzaju hasła reklamowe czy bilbordy. Szczecin należy do jednych z takich miast. Zajmuje czołowe lokaty zarówno pod względem liczby ludności jak i powierzchni. Taka sytuacja sprawia, że to miasto chowa w sobie szczególny potencjał marketingowy. Wielu ludzi nie docenia roli reklamy w przestrzeni miejskiej. Wydaje nam się, że nie zwracamy na nie uwagi. To jednak nieprawda. Reklama poza oczywistym swoim zadaniem jakim jest zaoferowanie danego produktu, ma też inny cel. Ma przede wszystkim dostać się do naszego umysłu. Wystarczy zaledwie jeden kontakt z bilbordem reklamowym, by podświadomie preferować jeden produkt nad drugi. Nikt nie jest odporny na podstępne działanie reklam. Dlatego tak często jesteśmy nimi zalewani nawet podczas zwykłego spaceru po mieście. Reklama na autobusach to przecież ruchomy bilbord.

Komunikacja miejsca a reklamy

Z tego powodu idealnym miejscem na reklamę są miejskie autobusy. Ich zaletą jest to, że nawet nie trzeba z nich korzystać by móc zaznajomić się z reklamą. Reklama na autobusachjest bardzo popularnym zabiegiem. Cała karoseria takiego pojazdu wypełniona zostaje reklamami różnych produktów czy usług. Biorąc pod uwagę, że autobusy kursują po wszystkich najbardziej zatłoczonych drogach istnieje duża szansa, że reklama trafi do kogoś zainteresowanego.

Szczecin jest na tyle dużym miastem, że obszar oddziałania takiej reklamy jest naprawdę szeroki. Reklama na autobusach spełnia dwojaką funkcję. Z jednej strony pozwala zapoznać się mieszkańcom miasta z ciekawymi ofertami, zaś dla lokalnych firm to świetna możliwość wypromowania się i dotarcia do społeczności. Poruszyliśmy temat osób które obserwują autobusy z poziomu swoich samochodów czy chodnika. A co z osobami będącymi już w środku środka transportu miejskiego? W środku pojazdów jest zwykle sporo niezagospodarowanej przestrzeni. Dlatego coraz częściej pojawia się reklama w autobusach. Więcej na https://autobox.com.pl/.

Proceder ten cały czas zyskuje na popularności i możliwe jest, że już całkiem niedługo wnętrza autobusów będą wypełnione różnego rodzaju treściami. Reklama w autobusach budzi skrajne emocje. Dla jednych jest to zbyt nachalne narzucanie się z reklamowaniem usług czy produktów. Dla drugich zaś to naturalna kolej rzeczy wobec której trzeba się przyzwyczaić. Niezależnie od objętego stanowiska należy mieć świadomość, że zarówno reklama na autobusach jak i reklama w autobusach będzie zjawiskiem coraz częstszym. Dlaczego? Ponieważ spełnia swoją zasadniczą funkcję. Szczecin stanowi bardzo obszerny rynek, więc nie należy się spodziewać by nagle zaczęło brakować chętnych do reklamowania się na pojazdach komunikacji miejskiej. 

Przyszłość

Miasta przygraniczne (zwłaszcza takich państw jak Niemcy), jak Szczecin zawsze będą stanowiły ważny ośrodek gospodarczy, handlowy czy przemysłowy. Dział reklamowy stanowi naturalny most między firmami a ich potencjalnymi klientami. Natomiast komunikacja miejsca jest kluczowym nośnikiem wszystkich reklam i banerów. Reklama na autobusach jest niczym innym jak podróżującym przez miasto bilbordem, którego o dobrej porze będzie miała okazję zobaczyć znaczna część miejscowości. Z kolei reklama w autobusach może okazać się ciekawym wypełniaczem czasu podczas nudnej podróży do pracy, szkoły czy domu. Trzeba nastawić się, że ta sytuacja z czasem będzie się pogłębiała. Choć może nam się to nie podobać to fakty wskazują, że obie strony mają z tego swoje korzyści.        

Back To Top