Ściąga dla HR Departmentów

0

Jako, że ludzie z korpo kochają „czeklisty”, dzisiaj krótka ale zwięzła lista dla HR-ów poszukujących fachowych analityków procesowych/biznesowych. Mam nadzieję że się przyda.

Są to kluczowe i niezbędne kompetencje analizy procesowej, ale tylko te, o których się mówi niewiele lub wcale. Rzeczy oczywistych lub banalnych typu umiejętność obsługi VISIO tutaj nie ma.

Tak więc, co musi umieć analityk biznesowy?

  1. Identyfikować prawdziwe procesy biznesowe i przekonać, że to co zostało  zidentyfikowane to proces biznesowy, a nie jakiś tam zbiór następujących po sobie czynności.
  2. Przekonywać skutecznie menedżerów i pracowników, że zidentyfikowany proces zaczyna się na pewno tu, a nie gdzie indziej, a kończy na pewno tam i nigdzie indziej.
  3. Oceniać jakość pomysłów na usprawnienie procesu, choćby były to pomysły najlepszego z najlepszych konsultantów w galaktyce.
  4. Inspirować pracowników do wskazywania co w procesie działa dobrze a co działa na pewno źle. Jest to o niebo tańsze niż płacenie „ekspertom” zewnętrznym.
  5. Wskazywać kierownictwu, które zmiany w procesach powinny być wdrażane w ostateczności, ze względu na zbyt daleko idące konsekwencje organizacyjne.

Te pięć punktów można swobodnie wykorzystywać w ogłoszeniach o pracę.

PS

Obsługi narzędzia do modelowania procesów – każdego – można się nauczyć. Prawdziwe myślenie i zachowania procesowe przychodzą z czasem.

PODAJ DALEJ:

O autorze

Comments are closed.