Metodyki doskonalenia po ludzku. Intro.

0

Procesówka jest ważna i pomocna. Powinna być też – jak wszystko inne –  zdroworozsądkowa. Ale procesy to nie wszystko. Nie jest to żadna złota zasada, recepta, ani czarodziejski kapelusz z nieskończoną liczbą królików. Ba! Żadne podejście – nie tylko procesowe – nie jest idealne. Metodyki łatwe, proste, przyjemne, a do tego eleganckie, rozwiązujące przy tym tanim kosztem trudne i złożone problemy – nie istnieją. To banał, w który jednak część z nas wciąż nie może uwierzyć. A raczej nie chce lub nie potrafi. Zostawmy jednak psychikę człowieka w świętym spokoju.

Omawiane podejście, tj. orientacja procesowa, a w szczególności procesowe doskonalenie organizacji, takż1e ma swoje organiczenia. Cechą każdej metodyki doskonalenia biznesu jest to, że dotyczy określonego i skończonego zestawu problemów.

Nieco pseudofilozoficznie podchodząc do sprawy, można stwierdzić, że skoro pistolet stworzono głównie po to żeby szybko i skutecznie unieszkodliwić przeciwnika (patrz: zabić), a przy tym, pistoletem tym można również wbić niejeden gwóźdź, to nie oznacza, to że powinniśmy wyrzucić z warsztatu wszystkie młotki.

 

PODAJ DALEJ:

O autorze

Comments are closed.