Doskonalenie biznesu versus mity biznesowe Odc. 1

0

Zastanawialiście się dlaczego tyle się mówi o doskonaleniu biznesu, a tak niewielu firmom to wychodzi? Dlaczego wciąż wierzymy w mity biznesowe, srebrne kule i złote recepty? Poniżej lista kilku zagadnień procesowych, z którymi stale się spotykamy w czasie projektów i szkoleń.

MIT 1

Rzekomo wszyscy wiedzą czym jest proces biznesowy.

ŻYCIE

W praktyce większość nie rozumie tego czym jest naprawdę proces, a wśród pozostałej mniejszości każdy rozumie proces na swój sposób, nie mający wiele wspólnego z rzeczywistością.

 

MIT 2

Procesu w sumie nie trzeba rozumieć, bo „to my jako firma decydujemy co u nas jest procesem a co nim nie jest!”

ŻYCIE

Często firmy tak czynią, żeby w późniejszym czasie przedefiniować zakres projektu, albo projekt uznać za nieudany.

 

MIT 3

W naszej firmie wdrożyliśmy Zarządzanie Procesami Biznesowymi. Polegało to na zmapowaniu pracy naszych działów przy użyciu znanego, specjalistycznego (i kosztownego) narzędzia informatycznego.

ŻYCIE

Fachowa analiza biznesowa procesu odbywa się po pierwsze bez użycia żadnych narzędzi informatycznych i wcale nie musi to zaraz oznaczać zarządzania procesem biznesowym.

 

MIT 4

Nasz nowy prezes po powrocie z konferencji oznajmił, że chce zlikwidować wszystkie działy na rzecz struktury procesowej.

ŻYCIE

Rewolucyjne i radykalne przeprojektowanie firmy rzadko się sprawdza a zawsze boli. Poza tym, czysta struktura procesowa jest na razie wymysłem czysto teoretycznym.

 

MIT 5

Mamy na ścianie certyfikat ISO 9001:2008, to znaczy, że już jesteśmy zorientowani procesowo.

ŻYCIE

ISO jest przydatne, nie tylko ze względów marketingowych, ale trzeba pamiętać, że można nie mieć ISO i działać naprawdę skutecznie, jak i mieć ISO i działać skutecznie…tylko na papierze.

 

 

 

PODAJ DALEJ:

O autorze

Comments are closed.